Gijsje maakt een Reisje

Au pairen en meer

Wauw wat gaat de tijd snel. Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik hier het laatst iets schreef. Op dat moment was ik nog aan het WWOOFen bij Bamboo Buddha. Daar heb ik een hele fijne tijd gehad. Ik werkte vooral in de tuin en hielp met afwassen als het druk werd in de keuken. Ik ging vaak op pad met Max en Ineke of de meisjes van Bamboo Buddha en heb heel veel leuke dingen gezien en gedaan daar (natuurwandelingen, yogales, hippiemarkten, uiteten). Ongeveer een week na mijn aankomst kwam er een nieuwe WWOOFer uit China werken. Ik zal eerlijk zijn, in het begin kon ik hem niet uitstaan. Hij liep me constant achterna en sprak amper Engels waardoor ik een groot deel van de tijd bezig was met uitleggen en voordoen. Ook vroeg hij of ik hem Engelse les wilde geven maar toen ik voorwerpen aanwees en het woord erbij zei hij telkens "no English learn now, later teach". Uiteindelijk merkte ik echter dat hij het wel echt probeerde en vond ik hem een stuk minder vervelend.

Na anderhalve week ging ik voor een ontmoeting met een familie waarvoor ik zou gaan au pairen terug naar Sydney. Het was zondagavond en ik had moeten weten dat het dan altijd moeilijk is om een hostel te vinden. Lopend van hostel naar hostel in de hitte door de stad dacht ik gek genoeg niet aan hoe vervelend het was maar aan hoeveel geluk ik had. Ik ben aan de andere kant van de wereld, met een oneindige hoeveelheid vrijheid en mogelijkheden! Uiteindelijk vond ik een plekje in Westend hostel waar ik uitgenodigd werd voor een pubcrawl. Vijf minuten na aankomst stond ik dus alweer buiten met een groep mensen uit mijn hostel. Ik kwam verbazingwekkend dichtbij het winnen van een 100$ bar tab met een pooltournament maar verloor hopeloos toen mijn beginners luck op was.

De volgende ochtend werd ik gebelt door de familie die ik die dag zou ontmoeten. Ze hadden iemand anders gevonden. Ik baalde enorm want ik had andere families afgewezen voor deze familie. Ik stuurde gelijk een paar mailtjes naar andere families en kreeg gelijk een uitnodiging voor een solicitatiegesprek de volgende dag. Die middag ging ik samen met de mensen van de pubcrawl naar Bondi beach voor een echte Barbie (BBQ) Ozzy style. 'S avonds gingen we naar een bar waar een wet t-shirt contest werd gehouden, wat nog erger was dan het klinkt.

Zonder verwachtingen ging ik de volgende dag naar mijn job interview. Ik dacht hoogstens wat ervaring op te doen maar werd tot mijn verbazing on the spot aangenomen en kon de volgende dag beginnen. Het gezin bestaan uit Nita, Nav en hun twee kinderen Aaron (5) en Mila (2). Ze wonen in een prachtig stukje Sydney bij Rushcutters bay.

Aaron en ik konden het gelijk goed vinden. Hij gaat naar een speciale school voor slimme kinderen en is heel erg lief. We kunnen samen uren aan knutsel- en tekenprojecten werken en ik herken mezelf in de manier waarop hij zichzelf helemaal verliest in de verhalen die we erbij bedenken. 'S avonds praten we over het heelal en India (zijn favoriete onderwerpen) tot hij in slaap valt.

Mila is 2 en heel erg eigenwijs. Vooral toen ik net begon was het moeilijk om haar te laten luisteren. Ze raakte in paniek als ze me zag omdat ze wist dat Donna (de andere au pair) dan weg zou gaan. Gelukkig gaat het beter hoe langer ik er ben. Ze vind het leuk als ik Nederlandse kinderliedjes voor haar zing en haar de letters van het alfabet leer (we zijn al bij T!).

In december ga ik samen met de familie op vakantie naar India en Sri lanka. Nita is me dagelijks aan het voorbereiden op wat een gekkenhuis India zal zijn. We gaan onder andere naar een bruiloft van Nita's familie (die duren daar blijkbaar drie dagen!) en maken daarna een rondreis door Sri Lanka. Alle plannen die ik had zijn dus helemaal omgegooit. Ik heb besloten een maand langer weg te blijven (sorry mama) en haal het niet meer om nog door zuidoost Azie te reizen. Na de vakantie met de au pair familie ga ik naar Indonesie waar papa, mama en Ward dan ook zijn. Hierna ga ik terug naar Australie waar ik de East coast wil afreizen. Als laatst wil ik het noorder- en het zuidereiland van Nieuwzeeland bezoeken. Zeven maanden (acht nu) leek heel lang voordat ik vertrok maar nu ik er ben heb ik het gevoel dat het lang niet genoeg tijd is.

Op mijn vrije dagen (ver)dwaal ik door Sydney. Op deze manier ontdek ik de mooiste plekjes. Zoals Cooper park vorige week. Cooper park is een klein stukje jungle vlakbij Bondi junction. Ik was op weg naar Bondi beach toen ik in het park terecht kwam en ik heb er uren rondgedwaald. Ik denk dat het zelfs de botanic gardens heeft verplaatst als lievelingsplekje in Sydney. Een andere plek waar ik ook op deze manier terecht kwam is Barangaroo reserve. Hier werd ik vanwege mijn pennyboard gevraagt om op de foto te gaan om de rolstoeltoegankelijkheid van het park te laten zien wat heel leuk was om te doen. Als het regent ga ik graag naar bibliotheken of museums (die bijna altijd gratis zijn). Het museum o f contemporary art heeft een muurschildering waardoor ik helemaal gefascineerd ben genaamd "red matter wall drawing".

De laats

Reacties

Reacties

Pauline

Echt leuk om je verhalen te lezen Gijsje! Wat maak je leuke dingen mee en wat een prachtige foto's! Veel plezier nog!!

Carla

klinkt allemaal fantastisch, geniet ze!

veronique

Wow Gijsje, wat een grandioze reis maak je en je laat anderen, mij in elk geval enorm mee genieten met geweldige fotoos en zoon leuke schrijfstijl. Mooie tijd in India en Sri Lanka! groetjes Dirk en Veronique

Mies

Wauw Gijs, wat een mooie verhalen allemaal. Word er helemaal warm van. Heerlijk daarzo op je kop. Fijn voor jou dat je smorgens niet begroet word met "how your doing, big fuck". Misschien is dat meer voor buiten Sydney. Heeel veeel plezier en wijze levens lessen toegewenst.
groet, Suus & Mies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active